Zaznacz stronę

Zdrowie na przedwiośniu- czyściochowe przedszkole
W świecie kobiet
Pogoda marcowa
Zieloni mi- powitanie wiosny
Zabawki na urlopie

• Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo.
• Wdrażanie do zdrowego stylu życia – ruch, właściwe odżywianie.
• Wyjaśnienie znaczenia spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia.
• Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.
• Uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie, odpowiedzialności za nie.
• Rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia.
• Zapoznanie z rolami jakie kobiety mogą pełnić w życiu,
• Zapoznanie z zawodami, które wykonują kobiety,
• Poznanie pracy etnografa i pracowników muzeum
• Poznanie obiektów kulturowych miasta -muzeum
• Dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia.
• Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia.
• Posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
• Poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu.
• Poznanie procesu powstawania deszczu – eksperymenty z wodą.
• Prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
• Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
• Doskonalenie umiejętności segregowania
• Doskonalenie umiejętności przeliczania,
• Utrwalanie dni tygodnia,
• Zabawy badawcze
• Rozpoznawanie i podawanie nazw emocji.
• Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów.
• Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
• Wykonanie postaci Wiosny z jej atrybutami, rozwijanie ekspresji plastycznej.
• Zachęcanie dzieci do uczestniczenia w zabawach ruchowo-naśladowczych.
• Rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek.
• Malowanie dużych powierzchni.
• Dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
• Nabywanie umiejętności współpracy w zespole.
• Rozwijanie twórczej wyobraźni, doskonalenie sprawności motorycznych.
• Rozwijanie świadomości ekologicznej

Skip to content