Przedszkola Nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Brzechwy w Żorach
Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6.30 do 16.30
(8:00–13:00 realizacja podstawy programowej)
Ramowy rozkład dnia
|
6.30 – 8.00
|
-
Schodzenie się dzieci do przedszkola.
-
Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci.
-
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
-
Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
-
Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp.
-
Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe.
-
Czynności higieniczne.
|
8.00 – 8.30
|
|
8.30 – 9.00
|
-
Prace porządkowe.
-
Ćwiczenia poranne.
-
Przygotowanie do śniadania.
-
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
|
9.00 – 11.15
|
-
Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane w sali i na powietrzu prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
-
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
-
Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem.
-
Spacer, zabawy na świeżym powietrzu (zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze).
-
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
-
Zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, plastyczne, muzyczne, teatralne, inne.
|
11.15-12.00
|
|
12.15-12.30
|
|
12.30-14.00
|
-
Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
-
Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju.
-
Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
-
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
-
Realizacja projektów grupowych
|
14.00-14.20
|
-
Czynności porządkowe i samoobsługowe.
-
Przygotowanie do podwieczorku.
-
Podwieczorek – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
|
14.20-16.30
|
-
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci.
-
Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci.
-
Zabawy i gry edukacyjne przy stolikach z małym zespołem.
-
Czytanie fragmentów książek.
-
Ćwiczenia grafomotoryczne.
-
Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.
-
Rozchodzenie się dzieci.
|
6.30-7.30 zajęcia w Sali zbiorczej
15.30-16.30 zajęcia w Sali zbiorczej