Tydzień 1 „Niby tacy sami, a jednak inni”
- poznawanie dzieci różnych ras oraz warunków, w jakich żyją
- wzbogacanie wiedzy na temat innych kultur
- kształtowanie tolerancji wobec ludzi różnych ras i narodowości,
- kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych
- zapoznanie z prawami dziecka
Tydzień 2 „Wakacyjne podróże”
- rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej, wyrażanie w pracy plastycznej własnych spostrzeżeń i wyobrażeń związanych z latem i wakacjami
- poznawanie historii powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania
- poznawanie miejsc letniego wypoczynku (z wykorzystaniem mapy Polski), wprowadzanie wyrazów do czytania całościowego
- poznawanie sposobów spędzania czasu wolnego latem
- rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia, koordynacji wzrokowo-ruchowej
Tydzień 3 „Pożegnania nadszedł czas”
- utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata
- rozwijanie mowy, utrwalanie nazw dni tygodnia
- porządkowanie wiadomości na temat miesięcy, pór roku oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku
- poznawanie i utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku
- nabywanie odwagi w prezentowaniu innym swoich umiejętności
Tydzień 4 „Projekt Sport”
- budowanie wiedzy na temat sportu i różnych dyscyplin sportowych,
- rozwijanie zainteresowania sportem,
- uświadamianie korzyści zdrowotnych płynących z aktywnego spędzania czasu wolnego,
- nabywanie umiejętności samodzielnego i bezpiecznego organizowania sobie czasu wolnego w przedszkolu i w domu,
- zachęcanie do aktywności ruchowej i uprawiania sportu,
- poznawanie sylwetek znanych Polaków