Zaznacz stronę

ZAMIERZENIA MYSZKI MARZEC

Umiejętności dziecka:
-słucha poleceń nauczyciela
-wypowiada się na temat swoich uczuć
-sprząta po skończonej zabawie
-bawi się w zabawy proponowane przez nauczyciela
-zna tradycyjne zabawy i bawi się razem z innymi
-wypowiada się nt. wyglądu swojego i innych
-układa z figur geometrycznych
-nazywa figury
-bierze aktywny udział w zabawie
-rozwiązuje samodzielnie konflikty
-sprząta po skończonej zabawie
-wykonuje postawione przed nim zdania
-próbuje samodzielnie wykonać latawca
-zachęcanie do przezwyciężania trudności podczas wykonania latawca
-bawi się zgodnie z innymi
-dzieli się swoimi zabawkami z innymi dziećmi
-z uwaga ogląda prezentacje
-rozpoznaje i nazywa zabawki
-używa zwrotów grzecznościowych
-aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
-bawi się przy muzyce
-rozwiązuje konflikty poprzez rozmowę
– wypowiada się na temat zdrowia
– koloruje obrazek
– szybko reaguje na sygnał
– rozpoznaje produkty żywnościowe po dotyku
– wie, dlaczego należy się zdrowo odżywiać
– rozróżnia produkty zdrowe od niezdrowych
– uważnie ogląda ilustrację
– relaksuje się przy muzyce
– określa panującą pogodę
– słucha wiersza
– wspólnie z nauczycielem zakłada hodowlę szczypiorku
– wypowiada się na podstawie ilustracji
– prawidłowo wykonuje ćwiczenia języka
– wie co to jest higiena osobista
-dokładnie wykonuje ćwiczenia
– prawidłowo ćwiczy stopy
-jest sprawne fizycznie
– rysuje po śladzie
– zna walory odżywcze szczypiorku
– w bezpieczny sposób korzysta ze sprzętu sportowego
– wykonuje pracę plastyczną
– klasyfikuje przedmioty ze względu na ich przeznaczenie
– potrafi dopasować ubranie do danej pogody
– obrazuje ruchem treść opowiadania
– wsłuchuje się w dźwięki pochodzące z otoczenia
– rozpoznaje dźwięki
– przestrzega zasad bezpieczeństwa na drodze
– właściwie zachowuje się w parku
– koloruje obrazek
– skupia uwagę przez dłuższy czas
– jest spostrzegawcze
– przewleka sznurowadła przez dziurki
– uczy się wiersza na pamięć
– lepi z plasteliny różne kształty
– zna zdrowe produkty
– wie co służy zdrowiu
– rysuje po śladzie
– wypowiada się na temat oglądanej ilustracji
-poprawnie wymawia zgłoski
– wie jak można zarazić się katarem
-prawidłowo wycina
– rysuje po śladzie
– koloruje obrazek
– wie, że nie należy jeść dużo słodyczy
– uważnie słucha bajki
– wypowiada się na temat bajki
– wie, że jak należy myć zęby
– prawidłowo myje zęby
– rysuje kredkami na dany temat
– określa długość patyków stosując pojęcia: długi, dłuższy, najdłuższy, krótki, krótszy, najkrótszy
-prawidłowo wypowiada zgłoski
– szanuje książki
– zna pory roku i ich charakterystyczne cechy
– uważnie słucha wiersza
– wypowiada się na podstawie ilustracji
-zna oznaki wiosny
-przestrzega zasad bezpiecznego poruszania się ulicami miasta
-szanuje przyrodę
– uczy się wiersza na pamięć
– zna wiosenne kwiaty: krokus, przebiśnieg, sasanka
– prawidłowo przelicza
– lepi i przykleja kulki z plasteliny
– poprawnie wypowiada zgłoski
– zna i stosuje się do zasad nowo poznanej zabawy
– odczuwa zadowolenie w dokładnie wykonanych ćwiczeń
– zauważa zmiany w przyrodzie
– dobiera obrazki w pary
– uważnie słucha czytanej przez nauczyciela bajki
– uważnie słucha wiersza
– rysuje po śladzie
– koloruje obrazek
– uważnie słucha piosenki
– rytmizuje tekst
– śpiewa piosenkę
– ruchem ilustruje treść opowiadania
-samodzielnie się przebiera
– nazywa wiosenne kwiaty
– po skończonej zabawie odkłada zabawki na miejsce
– układa mozaikę geometryczną
– zna figury geometryczne
– potrafi wskazać opisywany obrazek
– przelicza elementy w zbiorach
– porównuje liczebność zbiorów
– układa puzzle
– nazywa wybrane ptaki
– rysuje po śladzie
– wypowiada się na dany temat
-poprawnie artykułuje zgłoski
-szuka oznak wiosny
– rozwiązuje zagadki słowne
– bawi się w małej grupie
– dorysowuje brakujące elementy
– wie co znaczy dodać
– uczy się wiersza na pamięć
– odtwarza krótkie role
– odtwarza ruchem muzykę
– poznaje zwyczaj ludowy: pożegnania zimy, powitania wiosny
– wie jak wykonać Marzannę
– stosuje się do zasad bezpieczeństwa
– szybko reaguje na sygnał
-zna treść opowiadania
-jest aktywne w wypowiadaniu
-recytuje wiersz
– koloruje obrazek
– swobodnie wypowiada się na temat ulubionej bajki
– uważnie słucha
– wskazuje określone postacie z bajki
– wie do czego służą książki
– samodzielnie decyduje o sposobie spędzania wolnego czasu
– uważnie słucha bajki
– wypatruje ptaki w przedszkolnym ogrodzie
– nazywa obserwowane ptaki

Skip to content