Zaznacz stronę

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  1. ,,Karnawał” 03.02.-07.02.

Dziecko:
–  przelicza i posługuje się liczebnikami porządkowymi  w zakresie 1 – 2;
– dobiera w pary wstążek   w czterech podstawowych barwach, ale  w różnych odcieniach (czerwone, żółte, zielone, niebieskie);
– doskonali umiejętności kolorowania;
– reaguje na zmianę tempa w muzyce;
– stosuje pojęcia: szybko-wolno w czasie zabawy muzycznej;
– podejmuje prób samodzielnego wybierania materiałów, elementów dekoracyjnych do wykonania maski;
– opowiada o swoich wrażenia z balu;
– 05.02.2025 Bal karnawałowy

  1. ,,Zabawy na śniegu” 10.02. – 14.02.

Dziecko:
– zwraca uwagę na kolejność  pór roku;
– obserwuje i zauważa zmiany w krajobrazie zimowym;
– układa bałwanka z kół;
– określa wielkość „kół”;
– wskazuje największe i najmniejsze koło;
– zna zasady bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych;
– wypowiada się na temat treści  zimowych obrazków;
– określa co było przedtem a co będzie potem;
– pamięta o właściwych zasadach zabawa na śniegu;
– koloruje postać Eskimosa;
– rozpoznaje figurę „kulę”;
-lepi kule z materiału dowolnego;
– 10.02.2025 ,,Międzynarodowy Dzień Pizzy”, projekt edukacyjny: ,,Kreatywne Dni Nietypowe”;
– 14.02.2025 ,,Walentynki”- święto zakochanych;

  1. ,,Coś z niczego” 17.02.-21.02. Ferie zimowe

Dziecko:
– wie z czego zrobiona jest gazeta;
-wykonuje zadania ruchowe z gazetą;
– potrafi podskakiwać;
– określa wielkość pudełek;
– obiecuje segregować śmieci;
– zna kolory pojemników do segregacji odpadów;
– dzieli guziki według koloru;
– porównuje różne materiały określając ich miękkość, grubość, przeznaczenie;

  1. ,,Kosmos” 24.02.- 28.02. Ferie zimowe

Dziecko:
– układa z figur rakietę;
– wie co to jest kosmos;
– ogląda przedstawienie teatralne (teatrzyk cieni);
– omija przeszkody w czasie marszu;
– rozwija logiczne myślenie i koncentrację uwagi;
– maszeruje zgodnie z rytmem;
– układa ciąg figur według wzoru.

 

 

Skip to content