wypowiada się pełnymi zdaniami
-wykonuje ćwiczenia równoważne
-buduje z pudełek
-dzieli słowa na sylaby
-nawleka guziki na sznurek
-kończy rozpoczęte zdanie
-układa obrazek z patyczków
-rozpoznaje i nazywa emocje
-odgaduje zagadki
– ogląda książki o kosmosie i planetach
– zna figury geometryczne: trójkąt, prostokąt, kwadrat, koło
– układa z figur obrazki
– wie jaki ruch wykonuje planeta Ziemia
– samodzielnie dobiera sposób spędzania wolnego czasu
– bawi się zgodnie w kącikach
– jest sprawne manualnie
-lepi z plasteliny księżyc
– wykonuje pracę przestrzenną
– swobodnie tańczy do muzyki
– poprawnie wypowiada zgłoski
– rozpoznaje sylwety: gwiazdy, księżyc, rakieta, Ufo, kosmici
– właściwie reaguje na sygnał obrazowy
– dokładnie wykonuje ćwiczenia
-zna pory dnia
– wie jakie zwierzęta można spotkać w Zoo
– zna zwierzęta żyjące w ZOO
– koloruje kredkami
– naśladuje zwierzęta
– zna zwyczaje zwierząt
– ruchem obrazuje treść opowiadania
— właściwie stosuje pojęcia: mniej, więcej, tyle samo
– lepi z plasteliny
-swobodnie tańczy do muzyki
– słucha wiersza
– rozwiązuje zagadki słuchowe
– czerpie radość ze wspólnej zabawy
– odtwarza ruchem zabawę
– potrafi dobrać ubranie do pogody
– zna symbole pogody
– gra na instrumencie
– rozumie przysłowie „W marcu jak w garncu”
– odczuwa zadowolenie w dokładnie wykonanych ćwiczeń
– odtwarza ruchem treść wiersza
– zna pory roku
– rozpoznaje porę roku po charakterystycznych cechach
– właściwie reaguje na zmianę tempa w muzyce
– określa tempo i nastrój muzyki
– uczy się kroku podstawowego tańca pt. „Krakowiak”
– zauważa zmiany zachodzące w przyrodzie
-wymieni cechy przedwiośnia
– tańczy cwał w parami
– właściwie stosuje zwroty: przedtem, teraz, potem