Tydzień 1 „Mijają dni, miesiące, lata …”
- poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku
- wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia
- poszerzenie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku
- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
- rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku
Tydzień 2 „ Zima i zwierzęta
- rozwijanie słuchu fonematycznego
- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się
- organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych,
- rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych oraz ptaków zimą
Tydzień 3 „Babcia i dziadek”
- utrwalanie wiadomości na temat tradycji związanych z karnawałem
- kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych
- rozwijanie umiejętności budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat
- utrwalanie układu ruchowego oraz tekstów rymowanych do występu dla babci i dziadka
- ćwiczenie orientacji na kartce papieru
Tydzień 4 „Projekt – zabawki”
- określanie, co interesuje dzieci i czego chciałyby się dowiedzieć o zabawkach
- wzbogacanie wiedzy na temat zabawek, sposobu ich kupowania i wytwarzania
- zachęcanie do samodzielnego planowania zabawy oraz wytwarzania potrzebnych do niej elementów
- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych
- inspirowanie dzieci do poszukiwania nowych form zabawy