Zaznacz stronę

Tydzień 1    „Mijają dni, miesiące, lata …”

  • poznawanie wybranych tradycji związanych z nastaniem Nowego Roku
  • wzbogacanie wiedzy na temat kalendarza i jego znaczenia
  • poszerzenie wiadomości dotyczących miesięcy i pór roku
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • rozumienie pojęcia czasu poprzez dostrzeganie stałego następstwa dni i nocy oraz pór roku

Tydzień 2 „ Zima i zwierzęta

  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych
  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych wymagających wypowiadania się
  • organizowanie warunków do doświadczeń i zabaw badawczych,
  • rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt leśnych oraz ptaków zimą

Tydzień 3 „Babcia i dziadek”

  • utrwalanie wiadomości na temat tradycji związanych z karnawałem
  • kształtowanie uczucia przywiązania i szacunku do starszych
  • rozwijanie umiejętności budowania poprawnych wypowiedzi na określony temat
  • utrwalanie układu ruchowego oraz tekstów rymowanych do występu dla babci i dziadka
  • ćwiczenie orientacji na kartce papieru

Tydzień 4 „Projekt – zabawki”

  • określanie, co interesuje dzieci i czego chciałyby się dowiedzieć o zabawkach
  • wzbogacanie wiedzy na temat zabawek, sposobu ich kupowania i wytwarzania
  • zachęcanie do samodzielnego planowania zabawy oraz wytwarzania potrzebnych do niej elementów
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych
  • inspirowanie dzieci do poszukiwania nowych form zabawy
Skip to content