Tydzień 1 „ To jestem ja”
Dziecko:
- wypowiada się na swój temat,
- wypowiada się na temat opowiadania, ilustracji w książce oraz na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, pojazdów i zabawek
- przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń
- rozpoznaje i nazywa emocje: radość, smutek, strach, złość
- wyraża muzykę ruchem
- określa położenie przedmiotów względem własnej osoby i przedmiotów
Tydzień 2 „Moja grupa”
Dziecko:
- ustalone zasady regulujące zachowanie społeczności przedszkolnej i przestrzega tych zasad
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- śpiewa piosenkę
- uczestniczy w zabawie ilustracyjnej do piosenki
- określa położenia piłki w przestrzeni
- podaje charakterystyczne cechy wrześniowej pogody
- wymienia części garderoby, które należy założyć w słoneczne, deszczowe i wietrzne dni września
Tydzień 3 „Moja droga do przedszkola”
Dziecko:
- wymienia zasady ruchu drogowego i stosuje się do nich
- wie, jak należy prawidłowo przechodzić przez jezdnię, gdy na drodze znajduje się sygnalizator świetlny lub gdy go brak
- poznaje typy sygnalizatorów świetlnych, rozpoznaje i nazywa kolory, zwłaszcza czerwony, zielony i żółty
- posługuje się określeniami: przed, za, obok, nad, w prawo, w lewo
- rozpoznaje koło wśród innych figur
- zna numery telefonów alarmowych: 999, 998, 997 i 112, stosuje je w zabawie
- rysuje, maluje i dokleja elementy
Tydzień 4 „Idzie jesień… przez las, park”
Dziecko:
- opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany, charakterystyczne dla jesieni
- rozpoznaje gatunki drzew po liściach i owocach, nazywa je
- śpiewa piosenkę
- poprawnie liczy kasztany i żołędzie, wskazuje miejsce kwadratu w szeregu