Zaznacz stronę

Tydzień 1 „ To jestem ja”

Dziecko:

  • wypowiada się na swój temat,
  • wypowiada się na temat opowiadania, ilustracji w książce oraz na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, pojazdów i zabawek
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń
  • rozpoznaje i nazywa emocje: radość, smutek, strach, złość
  • wyraża muzykę ruchem
  • określa położenie przedmiotów względem własnej osoby i przedmiotów

Tydzień 2 „Moja grupa”

Dziecko:

  • ustalone zasady regulujące zachowanie społeczności przedszkolnej i przestrzega tych zasad
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
  • śpiewa piosenkę
  • uczestniczy w zabawie ilustracyjnej do piosenki
  • określa położenia piłki w przestrzeni
  • podaje charakterystyczne cechy wrześniowej pogody
  • wymienia części garderoby, które należy założyć w słoneczne, deszczowe i wietrzne dni września

 

Tydzień 3 „Moja droga do przedszkola”

Dziecko:

  • wymienia zasady ruchu drogowego i stosuje się do nich
  • wie, jak należy prawidłowo przechodzić przez jezdnię, gdy na drodze znajduje się sygnalizator świetlny lub gdy go brak
  • poznaje typy sygnalizatorów świetlnych, rozpoznaje i nazywa kolory, zwłaszcza czerwony, zielony i żółty
  • posługuje się określeniami: przed, za, obok, nad, w prawo, w lewo
  • rozpoznaje koło wśród innych figur
  • zna numery telefonów alarmowych: 999, 998, 997 i 112, stosuje je w zabawie
  • rysuje, maluje i dokleja elementy

 

Tydzień 4 „Idzie jesień… przez las, park”

Dziecko:

  • opisuje krajobraz oraz wymienia zaobserwowane zmiany, charakterystyczne dla jesieni
  • rozpoznaje gatunki drzew po liściach i owocach, nazywa je
  • śpiewa piosenkę
  • poprawnie liczy kasztany i żołędzie, wskazuje miejsce kwadratu w szeregu
Skip to content