Umiejętności dzieci:
– wie kim jest górnik, rozpozna strój górnika
– dzieli słowa na sylaby
– rozpoznaje instrumenty perkusyjne po dźwiękach
– porównuje właściwości plasteliny i kamienia
– właściwie używa pojęć: na, pod, obok, za
– wypowiada się zdaniami
– wykonuje ćwiczenia ruchowe
– przelicza w zakresie 6
– poznaje niektóre gatunki dinozaurów
– wykonuje ćwiczenia ruchowe w zabawie
– wypowiada się na temat obrazka
-bawi się bezpiecznie z innymi
– liczy do 6
– ogląda bajkę
– słucha legendy
– czerpie radość ze spotkania z Mikołajem
-właściwie segreguje obrazki
-dba o porządek w miejscu pracy
– rozpoznaje kule i koło
– improwizuje ruchowo określone melodie
-jest aktywne w czasie zabaw muzycznych
– czerpie radość z zabawy
– współdziała z dziećmi w zabawie
– porządkuje zabawki po skończonej zabawie
-wypowiada się nt. obserwacji
-precyzyjnie rysuje
-układa sylwetę płatka śniegu
-jest skoncentrowane
-jest kreatywne
-przestrzega zasad bezpieczeństwa bawiąc się na śniegu
-przelicza w zakresie 4
-mówi wiersz z pamięci
– jest sprawne ruchowo
– rozpoznaje dźwięki z otoczenia
– przelicza w zakresie 6
-zna różne źródła energii
– uważnie słucha muzyki klasycznej
– odtwarza rytmiczne układy
-tworzy ciekawe konstrukcje z klocków
-używa form grzecznościowych
– jest twórcze
– zna i nazywa przedmioty potrzebne do utrzymania porządku w domu
– wie, ze nie należy ich obsługiwać bez zgody dorosłych
– wypowiada się na temat ilustracji
– jest sprawne fizycznie
– rysuje na temat dowolny
– w bezpieczny sposób posługuje się nożyczkami
– współdziała z dziećmi w zabawie
– potrafi stosować pojęcia: najwięcej, najmniej, tyle samo
– układa puzzle
– wypowiada się na dany temat
– wie jaką rolę pełni telewizor
– z uwagą ogląda bajkę
– maluje farbami
– właściwie reaguje na sygnał
– słucha wiersza
– rysuje po śladzie
– wie, że należy bawić się w dużej odległości od linii wysokiego napięcia
– rozwiązuje zagadki słowne
– jest spostrzegawcze
– biega nie potrącając innych
-zna kierunki: w lewo, prawo
-rozumie pojęcie „teatr”
-wypowiada się nt. teatru
– aktywnie uczestniczy w zabawie teatralnej
– zna zasady bezpiecznego obchodzenia się z urządzeniami elektrycznymi
-interesuje się zmianami w przyrodzie
-jest odważne i śmiałe
– samodzielnie organizuje sobie miejsce do zabawy
-zna pojęcie rekwizyt
– ma poczucie rytmu
-odtwarza rytm na instrumentach perkusyjnych
– tworzy melodie
-potrafi obrysować dłoń i stworzyć rysunek
-słucha opowiadania
-wymieni lalki teatralne
-swobodnie się wypowiada
– czerpie radość z zabawy
-stosuje zasady bezpieczeństwa podczas spaceru
– samodzielnie wykonuje kukiełki
– poprawnie posługuje się nazwami wyżej i niżej
– pomaga w wykonaniu scenografii
– potrafi stosować pojęcia: najwięcej, najmniej, tyle samo
– układa puzzle
– wie jaką rolę pełni aktor w teatrze
– z uwagą ogląda przedstawienie
– właściwie reaguje na sygnał
– rozpoznaje emocje
– rysuje kredkami
– jest twórcze
– uważnie słucha inscenizacji
– słucha fragmentów kolęd
– zna tradycje bożonarodzeniowe
– układa puzzle
-dzieli wyrazy na sylaby
– stara się lepić śnieżkę
– w bezpieczny sposób bawi się na śniegu
-precyzyjnie rysuje po śladzie
-mówi wiersz z pamięci
– tworzy kartkę bożonarodzeniową
– rozróżnia drzewa iglaste
– rozpoznaje świerk
– śpiewa kolędę
-stosuje się do zasad wcześniej ustalonych
– wykonuje aniołka z papieru
– dzieli słowa na sylaby
-powtarza z pamięci fragmenty inscenizacji
– samodzielnie wykonuje bombkę
– śpiewa piosenkę
– uważnie słucha wiersza
– wykonuje ozdoby choinkowe: łańcuch i „pawie oczko”
– dekoruje choinkę
– prawidłowo stosuje przymiotniki: na, pod, za, obok
– słucha wiersza
-lepi bałwana
– liczy ozdoby na choince
– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-mówi fragmenty inscenizacji
– zna kolory
– śpiewa kolędy
– odgrywa przypisane role
– rozwiązuje zagadki słowne
– dzieli słowa na sylaby
– składa życzenia świąteczne
– wypowiada się nt. zimy
-poprawnie posługuje się pojęciami: na, pod, za obok
– mówi wiersz z pamięci
– przelicza do 5
– uważnie słucha dźwięków i głosów
– maluje farba plakatową
-wie, że należy dokarmiać ptaki zimą
– wykonuje ćwiczenia ortofoniczne
-rozpoznaje ptaki w ogrodzie
– prawidłowo stosuje pojęcia : najmniejszy, największy
– wie jakie zwierzęta zapadają w sen zimowy
– wie jakie zwierzęta mieszkają w lesie.