Tydzień 10: Dzień i noc
Tydzień 11: Kapie, kropi, mży
Tydzień 12: Dbamy o zdrowie
Tydzień 13: Opiekujemy się zwierzętami
Umiejętności dziecka:
-zna pory dnia
-określa pogodę
– układa rytm
-potrafi stemplować
– rozpoznaje przedmioty po dotyk
– wyraża emocje mimiką
– wystukuje podany rytm
-aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
-tworzy opowiadanie na podany temat
-posługuje się określeniami dzień i noc
-stosuje określenia dotyczące orientacji w przestrzeni
– szybko reaguje na polecenia nauczyciela
-maluje pracę samodzielnie pastelami
-tworzy dłuższe wypowiedzi
-starannie wykonuje pracę
– potrafi samo zorganizować sobie czas wolny
– zagina papier zgodnie z instrukcją
– wykonuje pracę przestrzenną
– słucha wiersza
– wie jaka pogoda bywa jesienią
– potrafi rozpoznać symbole pogodowe
– rozumie znaczenie wody w życiu ludzi, roślin i zwierząt
– wie, że woda jest niezbędna do życia
– gra na instrumencie
– lepi z plasteliny
– tworzy chmurkę z waty
-obserwuje chmury na niebie
– potrafi skupić uwagę przez dłuższy czas
– stosuje pojęcia: mały, duży
– swobodnie tańczy
– słucha baśni
-zgodnie bawi się z innymi
– uczy się wiersza na pamięć
-maluje mazakami
– liczy do 4
– wypowiada się na podstawie ilustracji
– wie jak rodzina może wspólnie spędzać czas wolny
– wie jakie przedmioty chronią przed deszczem
– szybko reaguje na sygnał
– biega bez potrąceń
– dzieli wyrazy na sylaby
– zna instrumenty: bębenek, grzechotka, kołatka
– wie w jaki sposób grać na omówionych instrumentach
– prawidłowo porusza się na czworakach
-dobrze wymawia zgłoski
– wie jakie przedmioty potrzebne są do utrzymania higieny ciała
– stosuje pojęcia : nad pod, na, obok
– dzieli wyrazy na sylaby
– stosuje pojęcia: mniejszy, większy
– wie jak wygląda kwadrat i trójkąt
– wycina precyzyjnie po linii
– przelicza liczebnikami do 5.