Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
1. Dzień i noc: 04.11.-08.11.
Dziecko:
– określa kto pracuje w nocy a kto w dzień;
– odtwarza podany wzór;
– rozpoznaje znaki: dzień –słońce, noc-księżyc;
– słucha poleceń ruchowych ;
– tańczy przy muzyce;
– aktywnie uczestniczy w zabawach relaksacyjnych;
– próbuje wykonać ćwiczenia oddechowe;
– określa położenia kotka;
– układa gwiazdki parami;
– Projekt edukacyjny: ,,Kreatywne Dni Nietypowe”- ,,Dzień Postaci z Bajek”;
2. Kapie, kropi, mży: 11.11.- 15.11.
Dziecko:
– zapoznaje się ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią /zachmurzenie, deszcz, wiatr, śnieg;
– porównuje dwie takie same obrazki różniące się wyraźnymi cechami;
– określa cech jesiennej pogody;
– poznaje sposoby ochrony przed deszczem i dobiera ubrania odpowiedniego do pogody;
– wie jak ubrać się w czasie jesiennej pogody;
– maluje szablony części garderoby;
– rozwija wyobraźnię plastyczną metodą D. Dziamskiej;
– koloruje parasol;
– przelicza do trzech;
– rozpoznaje figury geometryczne;
– wie do czego potrzebna jest woda;
– wie dlaczego należy oszczędzać wodę;
3. Dbamy o zdrowie: 18.11.- 22.11.
Dziecko:
– przelicza w zakresie 3;
– próbuje podskakiwać w rytmie;
– rozwija uwagę i spostrzegawczość podczas dobierania ubrań dostosowanych do pogody;
– odkłada w szatni części garderoby na swoje miejsce;
– wzbogaca wiadomości na temat właściwego ubioru dostosowanego do pogody;
– poznaje wybrane instrumenty perkusyjne: bębenek, grzechotka;
– rozpoznaje sporty i próbuje je nazywać;
– wypowiada się na temat zdrowia;
– wie jak ważna jest higiena osobista i otoczenia;
– naśladuje czynności związane ze zdrowiem;
– zachęcanie do dbałość o zdrowie poprzez wyrabianie nawyków higienicznych i dbałość o czystość;
– wie jak ważna jest higiena osobista szczególnie mycie codzienne rąk;
– demonstruje etapy mycia rąk w łazience;
– Projekt edukacyjny: ,,Dzień Wiatraczka dla Słonych Dzieci”;
4. Opiekujemy się zwierzętami: 25.11.- 29.11.
Dziecko:
– ogląda z zainteresowaniem albumy ze zwierzętami;
– nazywa rozpoznane zwierzęta oraz wie jak należy się nimi opiekować;
– poznaje cechy charakterystyczne zwierząt na przykładzie psa;
– poznaje zasady bezpiecznego zachowania się w kontakcie z nieznanym zwierzęciem /psem;
– posługuje się określeniami: duży, mały;
– zauważa różnice między kotem a psem;
– naśladuje głosy zwierząt;
– zna środowisko życia ryb;
– naśladuje ruchy zwierząt wodnych w zabawie;
– koloruje największa rybę;
– odgaduje zagadki obrazkowe;
– zabawy i gry andrzejkowe.