Zaznacz stronę

Październik    

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  1. Jesień w ogrodzie 30.09.-04.10.2024

–  określanie wielkości, kształtu, koloru wybranych warzyw;
–  zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia;
– zachęcanie do poznawania  wybranych warzyw za pomocą różnych zmysłów;
kształcenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy (kształtu, wielkości, koloru);
– zachęcanie do rozpoznawania kolorów;
– podejmowanie prób określania cech warzyw przedstawionych na obrazku.

  1. Kolory wokół nas 07.10. -11.10.2024

zachęcanie do nazywania kolorów celem ich utrwalenia;
– rozwijanie umiejętności segregowania wg kolorów;
–  porównywanie dwóch takich samych przedmiotów, ale w różnych kolorach;
– rozwijanie poczucia rytmu;
– zachęcanie do rozróżniania muzyki smutnej i wesołej;
– poszerzanie zasobu słownictwa;
– zachęcanie do wypowiadania się na określony temat;
– 08.10. obchodzimy ,,Światowy Dzień Mycia Rąk”;
– 10.10. obchodzimy ,,Dzień Drzewa”.

  1. Co zwierzęta i ptaki robią jesienią? 14.10. -18.10.2024

poszerzanie wiadomości na temat  lasu i jego mieszkańców;
– zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w lesie;
– poszerzanie wiadomości na temat zwierząt leśnych;
– nabywanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-3;
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
– zachęcenie do odtwarzania ról;
– zapoznanie z tradycyjną zabawą: „Stary niedźwiedź mocno śpi”;
– zapoznanie z wyglądem jeża;
– zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych;
– poznawanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy;
– wyrabianie szybkiej reakcji na przerwę w muzyce i zmiany dynamiczne;
– zapoznanie z domami wybranych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź);
– rozwijanie umiejętności manualnych;
– zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków odlatujących na zimę;
– określanie położenia przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko;
– budzenie zainteresowania życiem ptaków;
– 18.10. obchodzimy Dzień Listonosza.

  1. Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy 21.10. – 25.10.2024

– rozwijanie poczucia równowagi;
– kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia;
– kształcenie sprawności manualnej poprzez rwanie papieru na drobne elementy;
– wyrabianie nawyku mycia owoców/warzyw przed jedzeniem;
– wdrażanie do kulturalnego jedzenia (prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem, właściwe korzystanie z kubka);
– nabywanie umiejętności prawidłowego nakrywania do stołu;
– zachęcanie do dbania o estetyczny wygląd nakrytego stołu;
– wdrażanie do przyjmowania odpowiedniej postawy przy stole
– zachęcanie do dbania o zdrowie, poprzez spożywanie tzw. zdrowych produktów;
– nabywanie przekonania o potrzebie regularnego jedzenia odpowiedniej ilości pokarmu;
– wyrabianie umiejętności zatrzymywania się na określony sygnał.

  1. Co zwierzęta i ptaki robią jesienią? 28.10. -01.11.2024

poszerzanie wiadomości na temat  lasu i jego mieszkańców;
– zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie się w lesie;
– poszerzanie wiadomości na temat zwierząt leśnych;
– nabywanie umiejętności przeliczania w zakresie 1-3;
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
– zachęcenie do odtwarzania ról;
– zapoznanie z tradycyjną zabawą: „Stary niedźwiedź mocno śpi”;
– zapoznanie z wyglądem jeża;
– zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych;
– poznawanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy;
– wyrabianie szybkiej reakcji na przerwę w muzyce i zmiany dynamiczne;
– zapoznanie z domami wybranych zwierząt (jeż, wiewiórka, niedźwiedź);
– rozwijanie umiejętności manualnych;
– zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków odlatujących na zimę;
– określanie położenia przedmiotów: nad, pod, na, wysoko, nisko;
– budzenie zainteresowania życiem ptaków;
– 31.10. obchodzimy Dzień Dyni.

 

Skip to content