Tydzień 1: Jaka pogoda jest w marcu?
Dzieci dowiedzą się:
− jaka pogoda jest charakterystyczna dla marca
− jak należy się ubrać, wybierając się na wczesnowiosenny spacer
− jakie są przysłowia o marcowej pogodzie
− jakie są cztery żywioły przyrody i jakie zagrożenia mogą powodować
− co potrzebne jest roślinom, aby mogły rosnąć
− kim jest meteorolog i czym zajmuje się stacja meteorologiczna
− co to są znaki synoptyczne i jak prowadzić kalendarz pogody
Tydzień 2: Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
Dzieci dowiedzą się:
− jakie są pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny
− co to jest pole i jakie zwierzęta znajdują tam pożywienie
− jak wygląda pole w okresie przedwiośnia
− jakie prace wykonuje się w ogrodzie wczesną wiosną
− jakich narzędzi używa się najczęściej do prac w ogrodzie
− jakie ptaki wracają do nas wiosną i jakie mają zwyczaje
− jak brzmią głosy najbardziej znanych ptaków
− jakie są pierwsze wiosenne kwiaty
− jakie właściwości ma woda
− dlaczego nie wolno pić wody pochodzącej z nieznanych źródeł
Tydzień 3: Z czego to jest zrobione?
Dzieci dowiedzą się:
− jak wygląda sklep, np. spożywczy i jakie towary można w nim kupić
− z czego są zrobione wybrane produkty, np.: dzbanek, chleb, ser biały, sweter oraz papier i jakie są ich etapy produkcji
− jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny i papieru
− jakie właściwości fizyczne mają wybrane surowce, np.: glina, mleko, wełna
− jakie czynności wykonują ludzie pracujący w wybranych zawodach, np.: garncarz, rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca
Tydzień 4: Jakie wzory i kolory mają pisanki?
Dzieci dowiedzą się:
− jakie zwyczaje związane są ze Świętami Wielkanocnymi
− jakie motywy występują najczęściej na wielkanocnych kartkach świątecznych
− jakie zwierzęta są symbolami Świąt Wielkanocnych
− jak dekorujemy koszyczek wielkanocny i co do niego wkładamy
− jakimi technikami są ozdabiane jajka wielkanocne
− jak barwić jajka naturalnymi składnikami
− jakie rośliny są symbolami Wielkanocy
− czego ludzie najczęściej życzą sobie w czasie Świąt Wielkanocnych