MARZEC
Zielony ogródek w sali
W marcu jak w garncu
Witaj wiosno
Wielkanoc
-poznajemy rozwój roślin i warunki niezbędne do ich rozwoju
– uczymy się systematyczności – dbamy o codzienne podlewanie roślin
-obserwujemy zmiany w wyglądzie hodowanych roślin,
-poznajemy pracę ogrodnika,
-poznajemy narzędzia ogrodnicze,
-poznajemy budowę rośliny,
-ćwiczymy samodzielność podczas wykonywania prac porządkowych, ubierania, jedzenia itp.
– uczymy się dbać o rośliny,
-rozumiemy potrzebę hodowli i zjadania warzyw
-pokonujemy tor przeszkód,
-używamy określeń właściwych dla pogody,
-nazywamy części garderoby i dopasowujemy je do pogody,
-określamy stan pogody przedstawionych na obrazkach
-właściwie dobieramy strój do pogody
-odnajdujemy oznaki wiosny
-nazywamy ptaki (jaskółka, bocian)
-ćwiczymy przeliczanie przedmiotów
-układamy od największego do najmniejszego przedmioty
-utrwalamy nazwy podstawowych kolorów
-dzieli się atrakcyjnymi zabawkami
-bawimy się zgodnie z innymi dziećmi i dbamy o porządek
-odgadujemy zagadki słowne
-odgadujemy dźwięki wydawane przez instrumenty
-improwizujemy ruchem utwory muzyki klasycznej
-słuchamy z uwagą wiersza, bajek
–budujemy , konstruujemy wg własnego pomysłu
-poznajemy tradycje świąt wielkanocnych
– wypowiadamy się nt. przygotowań do świąt wielkanocnych
-poznajemy tradycję związaną z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego,
-przygotujemy ozdoby wielkanocne, pisanki
-poznamy ciekawostki o jajku
-układamy puzzle
– rozwijamy sprawność ruchową,