Zamierzenia dydaktyczno–wychowawcze na miesiąc listopad 2023
Grupa „Żabki”
Wszyscy mają domy
Leśne śpiochy i nie-śpiochy
Odkrywamy kosmos
Zabawa w teatr
-odczuwanie więzi grupowej
-panowanie nad dynamiką swoich ruchów
-utrwalenie znajomości adresu domowego
-zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, schronień, domów
-rozwijanie umiejętności porównywania elementów zbioru pod względem liczebności, z pominięciem wyglądu
-rozumienie pojęć: mniej, więcej, tyle samo
-dostrzeganie różnic i podobieństw
-nabywanie wiedzy dotyczącej Polski
-wzbudzanie postawy patriotycznej
-wzbogacenie słownictwa (godło, flaga, niepodległość)
-nabywanie postawy opiekuńczości w stosunku do zwierząt
-rozumienie pojęcia „wyraz”,
-poznanie znaku dodawania
-utrwalenie znajomości cyfr 1-5
-rozumienie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej
-zwrócenie uwagi na zróżnicowanie kształtów liter
-rozumienie pojęć: w, na, pod, nad, między, za
-dokładne wykonywanie instrukcji słownej
-utożsamianie i różnicowanie dźwięków mowy
-zaznajomienie z obrazem graficznym liczby 6
-rozumienie pojęcia symbolu
-wykazanie starań o dobre zaprezentowanie swoich pomysłów
– wyczuwanie właściwości tworzywa plastycznego
-poznanie obrazu graficznego liczby 7
Zamierzenia dydaktyczno–wychowawcze na miesiąc grudzień 2023
Grupa „Żabki”
Imieniny Mikołaja
Kuchenne Laboratorium
Czekamy na święta
Świąteczne spotkania rodzinne
-odkrywanie przyjemności ze sprawiania niespodzianek innym
-rozwijanie inwencji twórczej
-rozwijanie refleksu, podporządkowanie się ustalonym regułom
-wyczuwanie właściwości tworzywa plastycznego
-rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
-rozwijanie zmysłu dotyku
– podzieli się swoimi przemyśleniami n/t czym jest dobroć
– utrwali znajomość poznanych liter
– pozna obraz graficzny liczby 7
utrwali znajomość liczebników porządkowych
– utrwali nazewnictwo naczyń i przyborów kuchennych
– wykona pracę plastyczną „Spaghetti”
– rozróżni samogłoski i spółgłoski
– utrwali pojęcia: więcej, mniej, tyle samo
– uświadomi sobie różnice w wyposażeniu kuchni dawniej i dzisiaj
– pozna zasady zabawy w „znikającą piosenkę”
-współdziała w zabawie z innymi’
– rozróżni i oddzieli w zabawie samogłoski od spółgłosek
– utrwali pojęcia: ciężki – lekki
– pozna sposób konstruowania najprostszej wagi
– wykona improwizacje wokalne
– rozróżni i oddzieli w zabawie samogłoski od spółgłosek
– utrwali pojęcia: ciężki – lekki
– pozna sposób konstruowania najprostszej wagi
– wykona improwizacje wokalne
– pozna historię narodzin Pana Jezusa
– rozpozna kształty liter po dotyku
– zbuduje zamek pani Zimy
– współdziała w zabawie z innymi
-odprężenie, odciążenie systemu nerwowego
–panowanie nad ruchami ręki podczas rysowania w nietypowej pozycji
-rozwijanie odporności emocjonalnej
-rozwijanie postawy odpowiedzialności za wspólne dobro
-rozwijanie zainteresowań czytelniczych
-rozwijanie pamięci słuchowej
-rozwijanie umiejętności wycinania zamierzonej formy wprost z papieru
-utrwalenie wiadomości n/t Świąt Bożego Narodzenia