Zaznacz stronę
  1. Nowy Rok
  2. Kosmiczne podróże
  3. Bezpieczeństwo podczas ferii
  4. Zimowe szaleństwa
  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
  • ćwiczenie percepcji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw w grupie
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
  • rozpoznawanie różnych emocji
  • wykazywanie wytrwałości w kończeniu podjętych działań i wykazywanie motywacji
  • współpraca z rówieśnikami
  • poszerzenie wiedzy na temat rodzajów zegarków
  • określanie czynności wykonywanych w różnych częściach dnia: rano, w południe, wieczorem
  • rozmawianie na temat czasu, rozumienie, że nie można go zatrzymać ani cofnąć
  • rozumienie pojęć: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”
  • utrwalanie nazw pór roku
  • poznawanie nazw miesięcy w odpowiedniej kolejności
  • doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
  • dokonywanie analizy i syntezy prostych słów
  • dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości
  • posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia, poznawanie cyfr od „1” do „8”
  • interesowanie się literą „p”, samodzielne przytaczanie słów rozpoczynających się głoską ,,p”
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwanie się nożyczkami
  • osiąganie sprawności ciała i koordynacji, przygotowującej do nauki pisania i czytania
  • określanie położenie kartki papieru względem siebie i innych
  • odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem
  • aktywne słuchanie utworów literackich
  • zna zasady bezpieczeństwa podczas korzystania ze sportów zimowych
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech
  • dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
  • coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów
  • wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
  • szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
  • wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
  • porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnego zagrożenia, nieprawidłowego zachowania innych
Skip to content