ćwiczenie percepcji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw w grupie
uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
rozpoznawanie różnych emocji
wykazywanie wytrwałości w kończeniu podjętych działań i wykazywanie motywacji
współpraca z rówieśnikami
poszerzenie wiedzy na temat rodzajów zegarków
określanie czynności wykonywanych w różnych częściach dnia: rano, w południe, wieczorem
rozmawianie na temat czasu, rozumienie, że nie można go zatrzymać ani cofnąć
rozumienie pojęć: „wczoraj”, „dziś”, „jutro”
utrwalanie nazw pór roku
poznawanie nazw miesięcy w odpowiedniej kolejności
doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
dokonywanie analizy i syntezy prostych słów
dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości
posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia, poznawanie cyfr od „1” do „8”
interesowanie się literą „p”, samodzielne przytaczanie słów rozpoczynających się głoską ,,p”
kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwanie się nożyczkami
osiąganie sprawności ciała i koordynacji, przygotowującej do nauki pisania i czytania
określanie położenie kartki papieru względem siebie i innych
odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem
aktywne słuchanie utworów literackich
zna zasady bezpieczeństwa podczas korzystania ze sportów zimowych
rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech
dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów
wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości
przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnego zagrożenia, nieprawidłowego zachowania innych