- uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
- wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
- improwizowanie ruchem do muzyki
- rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania; uświadomienie, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
- umiejętność prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu (rozkładanie talerzy, kubków, serwetek, prawidłowe układanie sztućców)
- przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- posługiwanie się określeniami dotyczącymi stanów emocjonalnych
- odczuwanie radosnych emocji związanych ze świątecznym nastrojem i celebrowaniem zwyczajów oraz tradycji
- okazywanie szacunku członkom rodziny oraz odczuwanie więzi emocjonalnej z jej członkami
- dostrzeganie wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
- odczuwanie pozytywnych emocji związanych z „magią świąt” podczas celebracji zwyczajów, obcowania z wytworami kultury i sztuki
- kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowanie pozytywnych wzorców zachowania, nieuleganie naciskom oraz negatywnym wzorcom
- odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
- współpraca podczas realizacji zadań zespołowych
- stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji, bez konieczności przypominania
- aktywne włączanie się w przygotowania do świąt w domu i w przedszkolu
- dostrzeganie własnej roli w rodzinie polegającej na pomaganiu oraz budowaniu świątecznej atmosfery
- ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną
- przeliczanie i klasyfikowanie ze względu na rozmiar
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
- wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia wybranych produktów spożywczych
- wypowiadanie się na temat zawodu kucharza
- doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
- doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia
- przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowanie miłej atmosfery
- tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwego sposobu łączenia, montowania
- wykonywanie prostych prac porządkowych
- wzbogacanie wiedzy na temat tradycji świątecznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwyczaje rodzinne i regionalne
- dostrzeganie piękna ozdób świątecznych, dostrzeganie różnych stylów, technik ich wykonania
- nabywanie wzorców pięknej polszczyzny przez słuchanie utworów literackich, naukę wierszy na pamięć, udział w inscenizacjach