uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
improwizowanie ruchem do muzyki
rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania; uświadomienie, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
umiejętność prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu (rozkładanie talerzy, kubków, serwetek, prawidłowe układanie sztućców)
przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
posługiwanie się określeniami dotyczącymi stanów emocjonalnych
odczuwanie radosnych emocji związanych ze świątecznym nastrojem i celebrowaniem zwyczajów oraz tradycji
okazywanie szacunku członkom rodziny oraz odczuwanie więzi emocjonalnej z jej członkami
dostrzeganie wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
odczuwanie pozytywnych emocji związanych z „magią świąt” podczas celebracji zwyczajów, obcowania z wytworami kultury i sztuki