Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze- Styczeń
Zimowe historie
Bezpieczne zabawy na śniegu
Bezpieczne ferie
dostrzegamy rytmiczności występującej w przyrodzie,
utrwalamy wiedzę na temat swojego wieku
rozwijamy zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji;
kształtujemy umiejętności wnioskowania i uogólniania
właściwie ubieramy się podczas zimy
uczestniczymy w zabawach na świeżym powietrzu
rozumiemy, że ruch na świeżym powietrzu to źródło zdrowia i odporności
znamy następstwo, dni, miesięcy, por roku
wymieniamy nazwy dni tygodnia wg kolejności
zwracamy uwagę na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku
zapamiętujemy cechy typowe dla zimy
poznajemy znak graficzny litery Y,y,K,k
rozpoznajemy cyfrę 5
rozpoznajemy litery po rysowanym kształcie
podejmujemy próbę czytania prostych wyrazów
dokonujemy analizy i syntezy słuchowej
wykonujemy ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem nietypowego przyboru
wypowiadamy się na temat wybranych obrazków
potrafimy tańczyć w zabawie tanecznej
przestrzegamy zasad higieny
układamy schematy wyrazów
czytamy sylaby i krótkie wyrazy
słuchamy opowiadania i odpowiada na pytania
ubieramy właściwy strój w czasie zimy
śpiewamy piosenkę o zimie
dbamy o porządek i ład w miejscu zabawy
używamy zwrotów grzecznościowych
wypowiadamy się na temat bezpiecznych zabaw na śniegu
dostrzegamy zmiany dla pory roku zimy