Zaznacz stronę

LISTOPAD:

-nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
– słowne określanie struktury kartki i samodzielne próby eksperymentowania z kartką;
– rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
-nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki);
-rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej
-improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
-wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków;
-samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończeniu pracy
-sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
● mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
● posługiwanie się poprawną mową;
● próby samodzielnego czytania;
● formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
● formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
● wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
● wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
● czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;
● rozpoznawanie liter pisanych;
● rozumienie, że rozwój umiejętności czytania odbywa się stopniowo i indywidualnie u każdego dziecka;
● liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.

Skip to content