Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze WRZESIEŃ
wrz 11, 2022
- Znowu razem
- Z latawcem w przedszkolu
- Żegnamy lato
- Ziemia- Nasza planeta
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą
- współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku
- stosowanie zwrotów grzecznościowych
- znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich
- nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków
- prezentowanie swojej osoby na forum grupy
- zapoznanie z obowiązkami dyżurnego
- rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób
- przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu
- uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
- kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami
- osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania
- wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata
- nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów
- wzbudzenie zainteresowania literami: litera „o”
- wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi
- odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
- określanie położenie kartki papieru względem siebie i innych
- odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem
- posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych
- aktywne słuchanie utworów literackich
- wzbogacanie słownictwa związane z konkretną tematyką
- uwrażliwianie dzieci na piękno wakacyjnych krajobrazów
- wzbudzenie zainteresowania literami: litera „a”, „A”
- uświadamianie sobie potrzeby ruchu i odpoczynku
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
- nabywanie gotowości do nauki pisania poprzez doskonalenie dużej i małej motoryki
- nabywanie gotowości do nauki czytania poprzez doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego
- dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety
- zdobycie wiedzy o naszej planecie
- okazywanie zainteresowania poznawaniem liter – „t”, „T”
- stosowanie liczebników porządkowych
- okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”
Skip to content