Zaznacz stronę

ZAMIERZENIA    KWIECIEŃ   GRUPA II  MOTYLKI

 

  1.   Temat kompleksowy: Chciałbym być sportowcem
  2. Temat kompleksowy: Jakie są zwyczaje Wielkanocne?
  3. Temat kompleksowy: Dlaczego musimy dbać o przyrodę?
  4. Temat kompleksowy: Jestem Polakiem i Europejczykiem
  • prawidłowe korzystanie z toalety,
  • kulturalne spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,                                                                              powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
  • budowanie z naturalnych materiałów (piasek, glina),
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

 

 

 

Wielkanocne zajączki M. Lewicka

Pytał raz zająca zając, Kręcąc noskiem i wzdychając:

„Powiedz, drogi przyjacielu, Wszak na rzeczach znasz się wielu,

Co dać dzieciom na Wielkanoc: Czy marchewkę, świeże siano,

Pęk sałaty lub kapustę? Martwię się już tak od szóstej!”.

A przyjaciel tak mu powie: „Po co tracić czas i zdrowie!

Schrup marchewkę lepiej sam, Bo ja inny pomysł mam.

Zajączkowa niespodzianka Wielkanocna to pisanka!

Sposób prosty, mówię z góry: Trzeba jajko wziąć od kury

I na twardo ugotować. Gdy ostygnie, pomalować,

W kwiatki, kropki, kreski, szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki!

Napisz jeszcze swe życzenia – Wielkanocne pozdrowienia.

Wszystko już kolego wiesz, Więc do pracy teraz spiesz”.

Pomknął ucieszony zając Ważne słowa powtarzając.

A w świąteczny ciepły ranek Wszystkie dzieci roześmiane

Otrzymały niespodzianki: Dyngus, bazie i pisanki.

Wraz z żółtymi żonkilami Mała kartka z życzeniami:

Niechaj dziś do wszystkich dzieci  Wielkanocne słonko świeci.

Dla starszaka i dla brzdąca Pozdrowienia od ZAJĄCA.

 

 

 

 

Skip to content