ZAMIERZENIA KWIECIEŃ GRUPA II MOTYLKI
- Temat kompleksowy: Chciałbym być sportowcem
- Temat kompleksowy: Jakie są zwyczaje Wielkanocne?
- Temat kompleksowy: Dlaczego musimy dbać o przyrodę?
- Temat kompleksowy: Jestem Polakiem i Europejczykiem
- prawidłowe korzystanie z toalety,
- kulturalne spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg).
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.
- podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
- odpowiadanie na pytania,
- podejmowanie prób wspólnych zabaw.
- różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
- rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- budowanie z naturalnych materiałów (piasek, glina),
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
- podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.
Wielkanocne zajączki M. Lewicka
Pytał raz zająca zając, Kręcąc noskiem i wzdychając:
„Powiedz, drogi przyjacielu, Wszak na rzeczach znasz się wielu,
Co dać dzieciom na Wielkanoc: Czy marchewkę, świeże siano,
Pęk sałaty lub kapustę? Martwię się już tak od szóstej!”.
A przyjaciel tak mu powie: „Po co tracić czas i zdrowie!
Schrup marchewkę lepiej sam, Bo ja inny pomysł mam.
Zajączkowa niespodzianka Wielkanocna to pisanka!
Sposób prosty, mówię z góry: Trzeba jajko wziąć od kury
I na twardo ugotować. Gdy ostygnie, pomalować,
W kwiatki, kropki, kreski, szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki!
Napisz jeszcze swe życzenia – Wielkanocne pozdrowienia.
Wszystko już kolego wiesz, Więc do pracy teraz spiesz”.
Pomknął ucieszony zając Ważne słowa powtarzając.
A w świąteczny ciepły ranek Wszystkie dzieci roześmiane
Otrzymały niespodzianki: Dyngus, bazie i pisanki.
Wraz z żółtymi żonkilami Mała kartka z życzeniami:
Niechaj dziś do wszystkich dzieci Wielkanocne słonko świeci.
Dla starszaka i dla brzdąca Pozdrowienia od ZAJĄCA.