Zaznacz stronę

TYTUŁ: KULINARNE CIEKAWOSTKI

OBSZAR FIZYCZNY

• wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej

nieprzestrzegania

• kształtowanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku

sprzątania po posiłku

• wspieranie rozwoju ruchowego poprzez organizowanie zabaw ruchowych w sali i na powietrzu

OBSZAR EMOCJONALNY

• kształtowanie zrozumienia, że nie trzeba być pierwszym i najlepszym w każdej dziedzinie

• kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

OBSZAR SPOŁECZNY

• wdrażanie do stosowania form grzecznościowych adekwatnych do sytuacji

• doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny

• zachęcanie do działań służących osiągnięciu wspólnego celu przez zespołowe planowanie,

realizowanie zadań oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy

• doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem

OBSZAR POZNAWCZY

• wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji

• kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania

elementów do określonych jej poziomów

• wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza

• wdrażanie do udzielania przemyślanych odpowiedzi oraz zrozumiałego przekazywania informacji

• kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter

• kształtowanie umiejętności przewidywania skutków podejmowanych działań (na podstawie

ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń)

• kształtowanie umiejętności określania, które z wprowadzanych i obserwowanych zmian mają

charakter odwracalny, nieodwracalny lub częściowo odwracalny

• doskonalenie umiejętności przekładania regularności rytmicznej z jednej reprezentacji na drugą

• doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz

stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”

• kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6

• doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie

• doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi

i dostrzegania ich znaczenia

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 7

TYTUŁ: MAGIA ŚWIĄT

OBSZAR FIZYCZNY

• wdrażanie do konstruowania, majsterkowania, budowania

• doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków z użyciem sztućców

• doskonalenie czynności typu sprzątanie, wycinanie, klejenie, rysowanie, kreślenie, malowanie,

posługiwanie się nożyczkami, kredkami, ołówkiem, pędzlem

• kształtowanie wrażliwości wielozmysłowej

OBSZAR EMOCJONALNY

• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do

świąt i świętowania

• doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacjach współpracy i współzawodnictwa

• kształtowanie świadomości, że różne osoby w tej samej sytuacji mogą mieć różne odczucia

• kształtowanie postawy troski wobec zwierząt

OBSZAR SPOŁECZNY

• wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania podczas zabaw ruchowych

• kształtowanie świadomości przynależności do rodziny

• wdrażanie w działania związane z obchodzeniem świąt i uroczystości

• kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca

i pomaganie

• kształtowanie zrozumienia, że koleżeństwo polega również na pomaganiu w trudnych chwilach

• kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielania wsparcia słabszym i potrzebującym pomocy

• kształtowanie postawy szacunku wobec osób wykonujących prace porządkowe

• kształtowanie umiejętności składania życzeń, w tym życzeń w formie wysyłanych kart

• kształtowanie znajomości adresu zamieszkania i umiejętności posługiwania się nim

OBSZAR POZNAWCZY

• wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia

• kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie

• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich

• doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce, rozróżniania strony lewej i prawej

• kształtowanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów oraz dokonywania pomiarów długości

• doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji oraz wiedzy o świecie

• doskonalenie postawy zainteresowania czytaniem

• kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świąt Bożego Narodzenia poprzez

śpiewanie piosenek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 6., 8.

Skip to content