TYTUŁ: KULINARNE CIEKAWOSTKI
OBSZAR FIZYCZNY
• wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej
nieprzestrzegania
• kształtowanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku
sprzątania po posiłku
• wspieranie rozwoju ruchowego poprzez organizowanie zabaw ruchowych w sali i na powietrzu
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie zrozumienia, że nie trzeba być pierwszym i najlepszym w każdej dziedzinie
• kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do stosowania form grzecznościowych adekwatnych do sytuacji
• doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny
• zachęcanie do działań służących osiągnięciu wspólnego celu przez zespołowe planowanie,
realizowanie zadań oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy
• doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
• kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowywania
elementów do określonych jej poziomów
• wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych oraz o zawodzie kucharza
• wdrażanie do udzielania przemyślanych odpowiedzi oraz zrozumiałego przekazywania informacji
• kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter
• kształtowanie umiejętności przewidywania skutków podejmowanych działań (na podstawie
ukształtowanych wyobrażeń, posiadanej wiedzy i doświadczeń)
• kształtowanie umiejętności określania, które z wprowadzanych i obserwowanych zmian mają
charakter odwracalny, nieodwracalny lub częściowo odwracalny
• doskonalenie umiejętności przekładania regularności rytmicznej z jednej reprezentacji na drugą
• doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz
stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
• kształtowanie pojęcia liczby „sześć”, poznanie cyfry 6
• doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
• doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi
i dostrzegania ich znaczenia
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 7
TYTUŁ: MAGIA ŚWIĄT
OBSZAR FIZYCZNY
• wdrażanie do konstruowania, majsterkowania, budowania
• doskonalenie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków z użyciem sztućców
• doskonalenie czynności typu sprzątanie, wycinanie, klejenie, rysowanie, kreślenie, malowanie,
posługiwanie się nożyczkami, kredkami, ołówkiem, pędzlem
• kształtowanie wrażliwości wielozmysłowej
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji pojawiających się w sytuacjach przygotowania do
świąt i świętowania
• doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacjach współpracy i współzawodnictwa
• kształtowanie świadomości, że różne osoby w tej samej sytuacji mogą mieć różne odczucia
• kształtowanie postawy troski wobec zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania podczas zabaw ruchowych
• kształtowanie świadomości przynależności do rodziny
• wdrażanie w działania związane z obchodzeniem świąt i uroczystości
• kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca
i pomaganie
• kształtowanie zrozumienia, że koleżeństwo polega również na pomaganiu w trudnych chwilach
• kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielania wsparcia słabszym i potrzebującym pomocy
• kształtowanie postawy szacunku wobec osób wykonujących prace porządkowe
• kształtowanie umiejętności składania życzeń, w tym życzeń w formie wysyłanych kart
• kształtowanie znajomości adresu zamieszkania i umiejętności posługiwania się nim
OBSZAR POZNAWCZY
• wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia
• kształtowanie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
• doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
• doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce, rozróżniania strony lewej i prawej
• kształtowanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów oraz dokonywania pomiarów długości
• doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródła przyjemnych emocji oraz wiedzy o świecie
• doskonalenie postawy zainteresowania czytaniem
• kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świąt Bożego Narodzenia poprzez
śpiewanie piosenek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 6., 8.