Zaznacz stronę

 

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową
  • improwizowanie ruchem do muzyki
  • rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania; uświadomienie, że wiele chorób przenosi się przez brudne ręce
  • umiejętność prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu (rozkładanie talerzy, kubków, serwetek, prawidłowe układanie sztućców)
  • przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
  • posługiwanie się określeniami dotyczącymi stanów emocjonalnych
  • odczuwanie radosnych emocji związanych ze świątecznym nastrojem i celebrowaniem zwyczajów oraz tradycji
  • okazywanie szacunku członkom rodziny oraz odczuwanie więzi emocjonalnej z jej członkami
  • dostrzeganie wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie
  • odczuwanie pozytywnych emocji związanych z „magią świąt” podczas celebracji zwyczajów, obcowania z wytworami kultury i sztuki
  • kształtowanie niezależności emocjonalnej, naśladowanie pozytywnych wzorców zachowania, nieuleganie naciskom oraz negatywnym wzorcom
  • odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania
  • współpraca podczas realizacji zadań zespołowych
  • stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji, bez konieczności przypominania
  • aktywne włączanie się w przygotowania do świąt w domu i w przedszkolu
  • dostrzeganie własnej roli w rodzinie polegającej na pomaganiu oraz budowaniu świątecznej atmosfery
  • ilustrowanie zdarzeń, pojęć i zjawisk oraz wyrażanie emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną
  • przeliczanie i klasyfikowanie ze względu na rozmiar
  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji
  • wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia wybranych produktów spożywczych
  • wypowiadanie się na temat zawodu kucharza
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia
  • przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowanie miłej atmosfery
  • tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, wykorzystywanie właściwego sposobu łączenia, montowania
  • wykonywanie prostych prac porządkowych
  • wzbogacanie wiedzy na temat tradycji świątecznych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zwyczaje rodzinne i regionalne
  • dostrzeganie piękna ozdób świątecznych, dostrzeganie różnych stylów, technik ich wykonania
  • nabywanie wzorców pięknej polszczyzny przez słuchanie utworów literackich, naukę wierszy na pamięć, udział w inscenizacjach
Skip to content