Zaznacz stronę

ZAMIERZENIA   NA MARZEC  „MOTYLKI”

  1. Temat kompleksowy: W świecie muzyki
  2. Temat kompleksowy: Jestem aktorem
  3. Temat kompleksowy: Wiosna tuż, tuż…
  4. Temat kompleksowy: Witamy Wiosnę
  • korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej.
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.
  • spacerowanie w pobliżu przedszkola,
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów.
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia
  • rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • słuchanie utworów wokalnych lub instrumentalnych, np. muzyki filmowej, poważnej,
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych.
  • podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem,
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad 4. „ Rachunki pani Wiosny”

Dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej przy użyciu klamerek i papierowych tacek.

Przyszła wiosna do lasku

Z kluczykiem przy pasku

A te kluczyki brzęczące

To kolorowe kwiaty pachnące

Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy

Oblicz proszę ile kwiatków wyszło

Spod zimowych pierzynek ?

 

Stąpa wiosna po łące

Zbiera kwiaty pachnące

Ma trzy stokrotki, cztery tulipany

Powiedz z ilu kwiatków

Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

 

Siedziało dziesięć jaskółek

Na sosnowej gałązce

pięć odleciało

Ile teraz jaskółek będzie

Z gałązki spoglądało ?

 

W ogrodzie na grządce

Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce

Przyszła Kasia i trzy zerwała,

bo bukiet piękny zrobić chciała.

Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

 

Chodzi wiosna po lesie

Promyki słońca w koszach niesie

Dwa kosze ma dla kwiatków

Trzy dla trawki

Trzy dla leśnej zwierzyny

Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?

 

 

 

 

 

Spotkanie z wiosną

Autor: Bożena Forma

 

Białe chmurki mkną po niebie

przyleciały już bociany,

a na łące żab gromada

wrzask podniosła niesłychany.

 

Wiosna, wiosna piękna wiosna.

W rannej rosie dziś skąpana.

Pachnie mocno jej sukienka,

z polnych kwiatów pięknie tkana.

 

Borsuk norę swą opuścił,

gniazda wiją ptaki w lesie.

Powitalną pieśń wiosenną

wietrzyk hen, daleko niesie.

 

Wszystkie cieszą się zwierzęta,

że odeszła mroźna zima.

Już nie będą ciągle głodne

przecież wiosna się zaczyna.

 

Skip to content