Zaznacz stronę

TYTUŁ: ZA ZIMOWĄ SZYBĄ
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
• kształtowanie umiejętności właściwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami np. zimna
• wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spędzania czasu wolnego zimą
OBSZAR EMOCJONALNY
• wdrażanie do odróżniania emocji, nazywania ich oraz do rozumienia, że każdy ma prawo do ich odczuwania i okazywania
• kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką czy przegraną
• kształtowanie empatycznego stosunku do zwierząt
OBSZAR SPOŁECZNY
• kształtowanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych
• wdrażanie do stosowania właściwych wzorców komunikacji międzyludzkiej: właściwa postawa ciała, patrzenie na rozmówcę, gesty świadczące o podążaniu za tokiem rozmowy, nieprzerywanie wypowiedzi innych, odpowiedni ton i natężenie głosu
• doskonalenie umiejętności zespołowego wykonywania prac plastycznych i współdziałania podczas rozgrywek sportowych
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia treści i emocji
• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas uczestniczenia w zabawach badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
• wzbudzanie zainteresowania czytaniem i pisaniem
• doskonalenie umiejętności wypowiadania się poprawnego pod względem artykulacyjnym i gramatycznym
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania liter, doskonalenie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów z poznanych liter
• wdrażanie do recytowania wierszy grupowo i indywidualnie, ze zwróceniem uwagi na prawidłową regulację oddechu, zachowanie pauz, tempa, rytmu, natężenia głosu
• doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
• kształtowanie pojęcia stałości długości
• doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby
• kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania, poznanie znaku: „–”
• kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi (cyfry, znaki: „+”, „–”, „=”)
• kształtowanie umiejętności układania i rozwiązywania zadań tekstowych

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 5., 8.

TYTUŁ: SERCE DLA BABCI I DZIADKA

Cele ogólne:

OBSZAR FIZYCZNY
• doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad kulturalnego zachowania przy stole i budowania miłej atmosfery
• wdrażanie do systematycznego udziału w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, w zajęciach gimnastycznych
• doskonalenie umiejętności tworzenia konstrukcji płaskich i przestrzennych oraz kompozycji z różnorodnego materiału, z wykorzystaniem właściwych sposobów łączenia, montowania
• doskonalenie umiejętności dostosowywania napięcia mięśniowego i siły nacisku do narzędzia
• doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia od lewej strony do prawej, od góry do dołu
OBSZAR EMOCJONALNY
• kształtowanie umiejętności odróżniania zachowań nagannych od pozytywnych
• wdrażanie do uważnego słuchania podczas rozmowy swobodnej i modelowanej
• kształtowanie umiejętności dokonywania oceny postępowania swojego i innych z zastosowaniem odpowiednich określeń
OBSZAR SPOŁECZNY
• zachęcanie do poznawania historii własnej rodziny
• kształtowanie poczucia dumy z niepowtarzalności własnej rodziny, jej tradycji, zainteresowań oraz pasji
• kształtowanie postawy szacunku wobec seniorów
• kształtowanie umiejętności wyjaśniania swojej przynależności do rodziny
• kształtowanie umiejętności respektowania indywidualnych potrzeb innych osób
OBSZAR POZNAWCZY
• kształcenie umiejętności wypowiadania się, zadawania pytań i odpowiadania na nie
• wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące rodziny
• doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych
• utrwalanie kształtów liter poprzez działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „s”, „S”
• kształtowanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
• kształtowanie umiejętności dostrzegania symetrii we wzorach, figurach geometrycznych
• doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
• doskonalenie rozumienia pojęcia stałości ilości nieciągłych
• rozwijanie zdolności porządkowania, klasyfikowania, przyporządkowywania
• rozwijanie aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej

TYTUŁ: KIM BĘDĘ?

Cele ogólne
OBSZAR FIZYCZNY
• wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, świadomość ruchów całego ciała
• kształtowanie potrzeby systematycznego udziału w aktywnościach sportowych
• umożliwianie systematycznego uczestniczenia w zabawach ruchowych, w tym w zabawach na powietrzu
OBSZAR EMOCJONALNY
• budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie
• wdrażanie do odpowiedniego zachowania w sytuacji napięć – czekania na swoją kolej, rywalizacji sportowej
• wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych
OBSZAR SPOŁECZNY
• integrowanie zespołu podczas planowania, przygotowywania i przeżywania wspólnej pracy i zabawy
• budowanie pozytywnej atmosfery w grupie
• budowanie świadomości, że siła fizyczna i bogactwo nie stanowią o sukcesie, szczęściu i wartości człowieka
• kształtowanie umiejętności oceny zachowań jako pozytywnych bądź negatywnych
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
• wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu
• kształtowanie umiejętności opowiadania wysłuchanej historii
• doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
• wzbudzenie zainteresowania czytaniem przez wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania
• doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych z różnych materiałów według instrukcji słownych
• doskonalenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi, wyrażania opinii i ocen, uzasadniania ich
• kształtowanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
• doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
• doskonalenie umiejętności przeliczania elementów zbiorów
• wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 6., 8.

Skip to content